Andrea nagyon kedves, középkorú, értelmiségi nő, akinek három
felnőtt gyermeke van. Ennek ellenére megőrizte fiatalos
megjelenését, és a világra való gyermeki nyitottságát. Rendezett
körülmények között él, lehetősége van olyan dolgokat tanulni,
amik érdeklik, és olyan helyeket felfedezni a világban, ahova
mindig is el szeretett volna jutni. Érdeklik az ezoterikus
tudományok, lelkesen kutatja az emberi lélek titkait. Ennek a
mandalának az elkészítéséhez is nagy kedvvel kezdett neki.
A mandalát a hagyományoknak megfelelően középről kezdjük el
festeni, belülről haladunk kifelé. Mivel a középpont mindig a
kiindulópont, mindennek az eredője, a kezdete. A középpont az a
forrás, ahonnan a belső erő, a titkos tudás felfakad. Andrea
mandalájában középről egy csodaszép sokszirmú virág kezd el
kibontakozni. Erőteljességét a Nap sárga színe és a tűz pirosa
jeleníti meg számunkra. A legtöbb mandalának, amit készítünk, a
legbelső része a legcsodálatosabb. Ez mutatja az emberben levő
ősi, isteni magot, ahonnan az élet ered.
Ennek a belső Napnak és tűznek a fénye és melege azonban nem jut
el a mandala külső részeire, nem hatja át az egész képet. Andrea
azt mondta, hogy nem volt ideje kidolgozni a tűzvirágot, ezért
hagyta így. Először elképzelt egy csodaszép nagy virágot, aztán
úgy érezte, hogy nem tudja megcsinálni, mert egyrészt le van
maradva a többiekhez képest, másrészt a festés közben már túl
bonyolultnak találta, amit elképzelt. Tökéleteset akart
készíteni, de aztán a papíron nagy üres helyeket hagyott.
Vannak olyan típusú emberek, akik mindig tökéletességre
törekszenek, magas mércét állítanak maguk elé. Ezzel a
hozzáállással pedig sokszor falba ütközünk, mivel egyrészt a
tökéletesség nem elérhető, másrészt az általunk sokszor
megcélzott eredmény vagy teljesítmény megvalósulása után egy idő
elteltével csak üresség marad bennünk, ami megkérdőjelezi
céljaink fontosságát. A környezetünket pedig elég gyakran nem is
érdekli, hogy mit hoztunk létre.
A tökéletességre való törekevést Andrea mandalájában a kép
szélére festett aranyszínű égitestek is jelzik. Az arany az
istenit, az ember felettit jelképezi. A mandala felső része a
három Napnak ad helyet. A három Félhold pedig legalul
helyezkedik el. A hármas szám szintén Istenre utal. A Nap az
értelmet, a bölcsességet, a kiáradó férfias energiát, a Hold
pedig az érzelmeket, a befogadó nőies energiát jelképezi.
Andreában mindezek megvannak, de tudatosan inkább csak a Nap
energiájával él.
Az ember feletti tökéletességre való törekvés helyett azonban
sokkal jobban járunk, ha a teljességet célozzuk meg. A
teljességet pedig az önmagunk jó és rossz oldalának az őszinte
megismerésével és elfogadásával érhetjük el. A teljességet és
ezzel együtt a maradandó boldogságot csakis önmagunkban
találhatjuk meg. Tehát ahelyett hogy egy bármi okból belénk
vésődött eszményképnek akarnánk kényszeresen megfelelni, jó, ha
megállunk, és átgondoljuk, mit is szeretnénk igazából.
Tökéletesek akarunk-e lenni vagy pedig teljesek? Szembe
akarunk-e nézni önmagunkkal, el tudjuk-e fogadni
tökéletlenségünket, szeretettel tudunk-e nézni így is
önmagunkra? Ha a válaszunk igen, megtettük az első nagy lépést
életünk kiteljesedése felé.
Brányi Csilla
|